Ogni veiculu mudernu hè dotatu di un generatore elettricu chì genera corrente per u funziunamentu di u sistema elettricu di bordu è tutti i so dispusitivi.Una di e parti principali di u generatore hè u stator fissu.Leghjite ciò chì hè un stator di generatore, cumu funziona è travaglia in questu articulu.
Scopu di u stator di u generatore
In l'automobili muderni è altri veiculi, sò usati alternatori trifasi sincroni cù autoeccitazione.Un generatore tipicu hè custituitu da un stator fissu fissu in un alloghju, un rotore cù un avvolgimentu di eccitazione, un assemblatu di spazzole (furniscendu corrente à l'avvolgimentu di campu), è una unità di rettificatore.Tutte e parte sò assemblate in un disignu relativamente compactu, chì hè muntatu nantu à u mutore è hà un cinturione di trasmissione da u crankshaft.
U stator hè una parte fissa di un alternatore di l'automobile chì porta un avvolgimentu di travagliu.Duranti u funziunamentu di u generatore, hè in l'avvolgimentu di u stator chì nasce un currente elettricu, chì hè cunvertitu (rettificatu) è alimentatu in a reta di bordu.
U statore di u generatore hà parechje funzioni:
• Porta un avvolgimentu di travagliu in quale hè generatu un currente elettricu;
• Realizà a funzione di una parte di u corpu per allughjà u bobinamentu di travagliu;
• Ghjoca u rolu di un circuitu magneticu per aumentà l'induttanza di l'avvolgimentu di travagliu è a distribuzione curretta di e linee di campu magneticu;
• Agisce cum'è un dissipatore di calore - sguassate u calore eccessivu da i bobinati di riscaldamentu.
Tutti i stators anu essenzialmente u stessu disignu è ùn sò micca diffirenti in una varietà di tipi.
Disegnu di u stator di u generatore
Strutturalmente, u stator hè custituitu di trè parti principali:
• Ring core;
• Avvolgimentu di travagliu (windings);
• Insulation of windings.
U core hè assemblatu da platti d'anellu di ferru cù groove à l'internu.Un pacchettu hè furmatu da i platti, a rigidità è a solidità di a struttura hè data da saldatura o riveting.In u core, i grooves sò fatte per a pusà l'avvolgimenti, è ogni protrusione hè un jugu (core) per i turni di u ventu.U core hè assemblatu da platti cù un grossu di 0,8-1 mm, fatti di qualità speciale di ferru o ferroalloys cù una certa permeabilità magnetica.Ci ponu esse aletta nantu à l'esternu di u stator per migliurà a dissipazione di u calore, è ancu diverse grooves o recess to dock with the generator housing.
I generatori trifasi utilizanu trè avvolgimenti, unu per fasi.Ogni avvolgimentu hè fattu di filu insulatu di cobre di grande sezione trasversale (cun un diametru di 0,9 à 2 mm o più), chì si mette in un certu ordine in i grooves di u core.L'avvolgimenti anu terminali da quale u currente alternante hè sguassatu, di solitu u numeru di pins hè di trè o quattru, ma ci sò statiri cù sei terminali (ognuna di e trè avvolgimenti hà u so propiu terminale per fà cunnessione di un tipu o un altru).
In i grooves di u core ci hè un materiale insulating chì prutege l'insulazione di u filu da danni.Inoltre, in certi tipi di stators, i cunei insulanti ponu esse inseriti in i groove, chì anu ancu agisce cum'è un fissatore per i turni di u ventu.L'assemblea di u statore pò ancu esse impregnatu cù resine epossidiche o vernici, chì assicura l'integrità di a struttura (impedisce u cambiamentu di giri) è migliurà e so proprietà d'insulazione elettrica.
U stator hè rigidamente muntatu in l'abitazione di u generatore, è oghje u disignu più cumunimenti utilizatu hè in quale u core di u stator agisce cum'è una parte di u corpu.Questu hè implementatu simplicemente: u stator hè clampatu trà dui cuperti di l'alloghju di u generatore, chì sò stretti cù studs - un tali "sandwich" permette di creà disinni compacti cù rinfrescante efficiente è facilità di mantenimentu.U disignu hè ancu populari, in quale u stator hè cumminatu cù a tappa frontale di u generatore, è a tappa posteriore hè removable è furnisce l'accessu à u rotore, stator è altre parte.
Tipi è caratteristiche di stators
I stators di i generatori sò diffirenti in u numeru è a forma di i groove, u schema di pusà l'avvolgimentu in i groove, u schema di cablaggio di i bobinamenti è e caratteristiche elettriche.
Sicondu u nùmeru di groove per i turni di l'avvolgimentu, i stators sò di dui tipi:
• Cù 18 slots;
• Cù 36 slots.
Oghje, u disignu di 36 slot hè u più cumunimenti utilizatu, postu chì furnisce un megliu rendimentu elettricu.Generatori cù stators cù 18 grooves oghje ponu esse truvati in certi vitture domestiche di e prime versioni.
Sicondu a forma di i solchi, i stati sò di trè tippi:
• Cù groove aperti - grooves di sezione trasversale rettangulare, anu bisognu di una fissazione supplementaria di i turni di ventu;
• Cù grooves semi-closed (wedge-shaped) - i grooves sò tapered upwards, perchè e bobine di bobina sò fissati da inserisce cunei insulanti o cambrics (tubi PVC);
• Cù groove semi-closed for windings with single-turn coils - i grooves anu una sezione trasversale cumplessa per mette una o duie volte di filu di grande diametru o filu in forma di cinta larga.
Sicondu u schema di stallazione di bobina, i statori sò di trè tippi:
• Cù un circuitu di loop (loop distributed) - u filu di ogni avvolgimentu hè situatu in i grooves di u core cù loops (in solitu un turnu hè stallatu in incrementi di dui groove, i turni di u sicondu è u terzu avvolgimentu sò posti in questi groove. - cusì l'avvolgimentu acquistanu u cambiamentu necessariu per generà un corrente alternante trifase);
• Cù un circuitu di cuncentrazione di l'onda - u filu di ogni avvolgimentu hè situatu in i groove in l'onda, sguassendu da un latu à l'altru, è in ogni groove ci sò duie volte di una volta diretta in una direzzione;
• Cù un circuitu distribuitu d'onda - u filu hè ancu postu in ondate, ma i turni di una volta in i groove sò diretti in direzzione diffirenti.
Per ogni tipu di stacking, ogni avvolgimentu hà sei giri distribuiti nantu à u core.
Indipendentemente da u metudu di mette u filu, ci sò dui schemi per cunnette i bobinamenti:
• "Star" - in questu casu, i bobinati sò cunnessi in parallelu (l'estremità di tutti i trè avvolgimenti sò cunnessi à un puntu (zero), è i so terminali iniziali sò liberi);
• "Triangulu" - in questu casu, i bobinati sò cunnessi in serie (u principiu di un avvolgimentu cù a fine di l'altru).
Quandu si cunnetta l'avvolgimentu cù una "stella", un currente più altu hè osservatu, stu circuitu hè utilizatu nantu à i generatori cù una putenza di micca più di 1000 watts, chì travaglianu in modu efficiente à bassa velocità.Quandu si culliganu i bobinamenti cù un "triangulu", u currente hè ridutta (1,7 volte in quantu à a "stella"), però, i generatori cù un tali schema di cunnessione funzionanu megliu à alti puteri, è un cunduttore di una sezione trasversale più chjuca pò esse. usati per i so avvolgimenti.
Spessu, invece di un "triangulu", un circuitu di "stella doppia" hè utilizatu, in quale casu u stator ùn deve esse micca trè, ma sei avvolgimenti - trè avvolgimenti sò cunnessi da una "stella", è duie "stella" sò cunnessi à. a carica in parallelu.
In termini di prestazione, per i stators, u più impurtante hè a tensione nominale, a putenza è a currente nominale in i bobinamenti.Sicondu a tensione nominale, i statori (è i generatori) sò spartuti in dui gruppi:
• Cù una tensione di 14 V - per i veiculi cù una tensione di rete à bordu di 12 V;
• Cù una tensione in i bobinamenti di 28 V - per l'equipaggiu cù una tensione di rete in bordu di 24 V.
U generatore produce una tensione più alta, postu chì una caduta di tensione inevitabbilmente si trova in u rettificatore è stabilizzatore, è à l'entrata di a reta di l'energia di bordu, una tensione normale di 12 o 24 V hè digià osservata.
A maiò parte di i generatori per vitture, trattori, autobus è altri equipaghji anu una corrente nominale di 20 à 60 A, 30-35 A hè abbastanza per vitture, 50-60 A per camioni, generatori cù una corrente di finu à 150 o più A sò pruduciuti. per l'equipaggiu pesante.
Principiu di travagliu di u generatore Stator
U funziunamentu di u statore è di u generatore sanu hè basatu annantu à u fenomenu di l'induzione elettromagnetica - l'occurrence di corrente in un cunduttore chì si move in un campu magneticu o riposa in un campu magneticu alternante.In i generatori di l'automobile, u sicondu principiu hè utilizatu - u cunduttore in u quale u currente nasce hè in riposu, è u campu magneticu hè constantemente cambiante (rotazione).
Quandu u mutore principia, u rotore di u generatore cumencia à girà, à u listessu tempu a tensione da a bateria hè furnita à u so avvolgimentu eccitante.U rotore hà un core d'acciaio multi-pole, chì, quandu u currente hè appiicatu à l'avvolgimentu, diventa un elettromagnete, rispettivamente, u rotore rotativu crea un campu magneticu alternante.I linii di campu di stu campu intersectanu u stator situatu intornu à u rotore.U core di u statore distribuisce u campu magneticu in un certu modu, e so linee di forza attraversanu i turni di l'avvolgimentu di travagliu - per via di l'induzione elettromagnetica, un currente hè generatu in elli, chì hè eliminatu da i terminali di u bobina, entra in u rectificatore, stabilizzatore è a rete à bordu.
Cù un aumentu di a velocità di u mutore, una parte di u currente da l'avvolgimentu di u funziunamentu di u stator hè alimentatu à l'avvolgimentu di u campu di u rotore - cusì u generatore entra in modu di autoeccitazione è ùn hà più bisognu di una fonte di corrente di terzu.
Durante u funziunamentu, u stator di u generatore sperimenta carichi di riscaldamentu è elettricità, è hè ancu espostu à influenze ambientali negative.À u tempu, questu pò purtà à a deteriorazione di l'insulazione trà i bobinamenti è a rottura elettrica.In questu casu, u stator deve esse riparatu o completamente rimpiazzatu.Cù mantenimentu regulare è rimpiazzamentu puntuale di u stator, u generatore servirà in modu affidabile, furnendu stabilmente a vittura cù energia elettrica.
Tempu di Postu: Aug-24-2023