Sensore di accensione di u fan

datchik_vklyucheniya_ventilyatora_1

In i sistemi di rinfrescamentu di l'automobile cù un fan drive elettricu, u fan hè automaticamente attivatu è disattivatu quandu a temperatura di u refrigerante cambia.U rollu principalu in u sistema hè ghjucatu da u sensoru di u fan di accende - pudete amparà tuttu nantu à questu cumpunente da questu articulu.

 

Cos'è un sensore di accensione del ventilatore?

Un sensoru di accensione di u fan hè un dispositivu elettronicu o elettromeccanicu cù un gruppu di cuntattu (gruppi) chì chjude o apre un circuitu elettricu secondu a temperatura.U sensoru hè inclusu in u circuitu di alimentazione o cuntrollu di l'accionamentu di u fan elettricu di u sistema di rinfrescante di u mutore, hè un elementu sensitivu chì dà un signalu per accende o spegne u fan secondu a temperatura di u coolant (coolant). .

Questi sensori sò usati solu in i veiculi equipati di ventilatori di raffreddamentu di radiatori guidati elettricamente.I ventilatori di l'arbre di u mutore di u mutore sò attivati ​​è spenti per mezu di un embrague viscosu o per altri mezi chì ùn sò micca cunsiderati quì.

Tipi di sensori di accensione di u fan

Tutti i sensori di fan sò spartuti in dui gruppi secondu u principiu di funziunamentu:

•Electromechanical;
•Ilittronica.

A so volta, i sensori elettromeccanici sò spartuti in dui tipi:

• Cù un elementu sensu basatu nantu à un fluidu di travagliu cù un altu coefficient di espansione (cera);
• Cù un elementu sensing basatu annantu à una piastra bimetallica.

datchik_vklyucheniya_ventilyatora_2

A causa di e caratteristiche di cuncepimentu, i sensori elettromeccanici ponu esse cunnessi direttamente à u circuitu di alimentazione di u fan (ancu più spessu u sensoru hè inclusu in u circuitu di relay di fan), è i sensori elettronichi ponu esse cunnessi solu à u circuitu di cuntrollu di u fan drive.

Inoltre, i sensori elettromeccanici sò spartuti in dui tipi secondu u numeru di gruppi di cuntattu:

• Single-speed - avè un gruppu di cuntattu, chì chjude in un certu intervallu di temperatura;
• Dui-vitezza - hannu dui gruppi di cuntattu chì chjude à differente temperature, chì vi permette di cambià a vitezza fan sicondu a temperatura di coolant.

In questu casu, i gruppi di cuntattu ponu esse in unu di dui stati: nurmalmente aperti è nurmalmente chjusi.In u primu casu, u ventilatore si accende quandu i cuntatti sò chjusi, in u sicondu - quandu si apre (circuiti di cuntrollu supplementari ponu esse usatu quì).

Infine, i sensori sò diffirenti in a temperatura on/off di i fan.In i dispositi domestici, l'intervalli di 82-87, 87-92 è 94-99 ° C sò furniti, in i dispositi stranieri l'intervalli di temperatura si trovanu apprussimatamente in i stessi limiti, differendu da unu à dui gradi.

 

Disegnu è principiu di funziunamentu di un sensoru elettromeccanicu cù cera

datchik_vklyucheniya_ventilyatora_4

Questu hè u tipu più cumuni di sensori di fan.A basa di u sensoru hè un cuntainer pienu di cera di petroleum (ceresite, custituitu principarmenti di paraffini) cù una mistura di polvere di ramu.U cuntinuu cù cera hè chjusu cù una membrana flexible nantu à quale si trova u pusher, cunnessu à u mecanismu di l'accionamentu di u cuntattu mobile.L'accionamentu di cuntattu pò esse direttu (aduprendu u stessu pusher) o indirettu, utilizendu una palanca è una molla (in questu casu, un chjusu più affidabile è l'apertura di u circuitu hè ottinutu).Tutte e parte sò chjusu in un casu di metallu grossu (questu furnisce un riscaldamentu più uniforme di u fluidu di travagliu) cù un filu è un connettore elettricu.

U principiu di funziunamentu di un tali sensoru hè basatu annantu à l'effettu di cambià u voluminu di u fluidu di travagliu quandu a temperatura cambia (hè ancu utilizatu in termostati di vittura).A cera, chì ghjoca u rolu di un fluidu di travagliu in u sensoru, hà un grande coefficientu di espansione termale, quandu si riscalda, si dilata è hè spustatu da u cuntinuu.A cera in espansione si appoghja contr'à a membrana è a causa di risurrezzione - chì, à u turnu, move u pusher è chjude i cuntatti - u fan si accende.Quandu a temperatura scende, a membrana scende è i cuntatti aperti - u fan si spegne.

I sensori di dui velocità utilizanu, rispettivamente, duie membrane è dui cuntatti mobili, chì sò attivati ​​à intervalli di temperatura differenti.

U sensoru hè muntatu nantu à u radiatore di rinfrescante (per mezu di una guarnizione di sigillatura), a so parte di travagliu hè in cuntattu direttu cù u refrigerante, da quale u fluidu di travagliu si riscalda.Di solitu, una vittura usa un sensoru di fan, ma oghje pudete ancu truvà suluzioni cù dui sensori di velocità unica impostati à diverse temperature.

 

U disignu è u principiu di funziunamentu di u sensoru cù una piastra bimetallica

datchik_vklyucheniya_ventilyatora_5

Ci hè parechje varietà di sensori di stu tipu, ma in generale, u so disignu hè abbastanza simplice.A basa di u sensoru hè una piastra bimetallica di una forma o di l'altru, nantu à quale si trova u cuntattu mobile.Ci ponu ancu esse cumpunenti ausiliari in u sensoru per un chjusu di cuntattu più affidabile.A piastra hè posta in un casu di metallu sigillatu, chì furnisce un filu è un cunnessu elettricu per a cunnessione à u sistema di cuntrollu di u fan.

U principiu di funziunamentu di u sensoru hè basatu annantu à u fenomenu di deformazione di a piastra bimetallica quandu a temperatura cambia.Un platu bimetallicu hè dui platti di metalli attaccati l'un à l'altru chì anu diversi coefficienti di espansione termale.Quandu a temperatura aumenta, i metalli si allarganu in modu diffirenti, in u risultatu, a piastra bimetallica si piega è si move u cuntattu mobile - u circuitu chjude (o apre cù cuntatti nurmale chjusi), u fan accumincia a rotà.

A cunnessione di u sensoru hè simile à quella descritta sopra.Sensors di stu tipu sò i menu cumuni per via di u so prezzu più altu è cumplessità.

 

Disegnu è principiu di funziunamentu di u sensoru elettronicu

datchik_vklyucheniya_ventilyatora_6

Strutturalmente, stu sensoru hè ancu assai simplice: hè basatu annantu à un termistore pusatu in un casu di metallo massivu cù un filu per avvità in u radiatore è un connettore elettricu.

U principiu di funziunamentu di u sensoru hè basatu annantu à l'effettu di cambià a resistenza elettrica di u termistore quandu a temperatura cambia.Sicondu u tipu di termistore, a so resistenza pò diminuite o aumentà cù a temperatura crescente.U cambiamentu di a resistenza di u termistore hè monitoratu da un circuitu elettronicu, chì, quandu una certa temperatura hè righjunta, manda signali di cuntrollu per accende, cambia a vitezza di rotazione o spegne u fan.

Strutturalmente, stu sensoru hè ancu assai simplice: hè basatu annantu à un termistore pusatu in un casu di metallo massivu cù un filu per avvità in u radiatore è un connettore elettricu.

U principiu di funziunamentu di u sensoru hè basatu annantu à l'effettu di cambià a resistenza elettrica di u termistore quandu a temperatura cambia.Sicondu u tipu di termistore, a so resistenza pò diminuite o aumentà cù a temperatura crescente.U cambiamentu di a resistenza di u termistore hè monitoratu da un circuitu elettronicu, chì, quandu una certa temperatura hè righjunta, manda signali di cuntrollu per accende, cambia a vitezza di rotazione o spegne u fan.


Tempu di Postu: Aug-24-2023